Prindi

Muudatused ID-kaardi abiliini 1777 ja ID-pileti infonumbri 11800 töös

29.10.2007

Alates 1. novembrist hakkab ID-kaardi abiliin 1777 pakkuma helistajatele lisaks ID-kaardi turvalisust puudutavatele teenustele ka esmast tuge kaardi elektroonilist kasutust puudutavates küsimustes. Samas hakkab eeskätt ühistranspordis kasutatava ID-pileti alast infot saama uuelt lühinumbrilt 11800.

Teenuste valiku laienemise kõrval muutub 1. novembrist ka ID-kaardi abiliini 1777 alusnumber, nii et näiteks välismaalt helistades, kus neljakohaline lühinumber ei ole kasutatav, tuleb valida +372 677 3377.

"Alates 2006. aasta kevadest on seoses ID-kaardi e-kasutajate arvu kiire suurenemisega telefonitsi esitatavate ID-kaardi elektroonilist kasutust puudutavate küsimuste arv ligi kümnekordistunud. ID-kaardi elektroonilise kasutamisega alustajate paremaks teenindamiseks oleme täiendanud nii meie partneri teadmisi kui täiustanud Sertifitseerimiskeskuse sisemisi klienditoe protsesse. Telefonitoe kõrval on aasta algusest tänaseni saavutanud arvestatava mahu meie veebipõhine ID-kaardi abikeskus eesti ja vene keeles, mis on kõige lihtsamalt leitav ID-veebist aadressil www.id.ee. Seega enne helistamist soovitame kindlasti arvutikasutajal külastada meie veebipõhist abikeskust, kuivõrd suuremal osal juhtudest on vastus seal tõenäoliselt juba olemas," ütles Sertifitseerimiskeskuse juhataja Ain Järv.

Ööpäevaringselt toimiva ID-kaardi abiliini 1777 (välismaalt helistades +372 677 3377) vahendusel saab ID-kaardi omanik kaardi kaotamise või varguse korral turvalisuse tagamiseks peatada oma kaardi elektroonilise osa kehtivuse. Kaardi füüsilise kehtivuse tühistamiseks peab kaardiomanik pöörduma Kodakondsus- ja Migratsiooniametisse. Nö hädaabiliini ülesannete kõrval saab lühinumbrilt 1777 alates 1. novembrist esmast infot ka ID-kaardi elektroonilist kasutamist puudutavates küsimustes, näiteks juhul, kui tekib küsimusi arvuti vastava seadistamise või kaardi elektroonilise toimimise kohta. Helistamise asemel saab kaardiomanik külastada ID-kaardi abikeskust www.id.ee veebilehel või saata oma küsimuse ka kirjalikult aadressile abi[A]id.ee.

"Lähtuvalt ID-pileti valdkonna arenguplaanidest oleme käivitamas eraldi infoliini ID-pileti kasutajatele lühinumbril 11800. Siit saab eeskätt mugavusteenuseid, näiteks kiirelt kontrollida ID-pileti kehtivust, samuti loodame lisada lähiajal ID-piletite ostmise võimaluse," ütles Sertifitseerimiskeskuse piletivaldkonna juht Märt Randoja. "Seoses eraldi numbri käivitumisega ID-pileti kasutajate teenindamiseks lõpetab ID-kaardi abiliin ID-pileti alaste päringute teenindamise 1. novembrist ning helistajatel palutakse pöörduda uuele numbrile."

ID-pileti lühinumbri 11800 (vajadusel välismaalt helistades +372 630 4084) teenuste hulka kuuluvad pileti kehtivuspäringutele vastamine, piletitüübi valiku konsultatsioon, erinevates kanalites ID-pileti ostmise juhendamine ning lähitulevikus ka ID-piletite müük telefoni vahendusel. Piletialaste probleemidega, nt eksimine piletiostul isikukoodiga või trahviotsuste vaidlustamine, palume piletiostjatel ja -omanikel pöörduda numbril 627 0141 või esitada oma sõnum digiallkirjastatult e-posti aadressile info[A]pilet.ee või kirjalikult Tallinna linnavalitsuse infosaali Vabaduse väljakul. Sertifitseerimiskeskus opereerib ID-pileti süsteemi Tallinna, Tartu ja Viimsi ühistranspordis (v.a. taksod ja marsruuttaksod).

 

Täiendav info:

Andres Aarma
Sertifitseerimiskeskuse turundusjuht
andres.aarma[A]sk.ee
Tel: 610 1880