Prindi

ID-pileti teenustasud on õiglased ja läbipaistvad

20.02.2004

Vastuseks Tarbijakaitseameti ja muude osapoolte seisukohale, justkui ei oleks ID-pileti eest mitmetes müügikohtades võetav teenustasu õiglane, teatab AS Sertifitseerimiskeskus, et teenustasu sõltub müügikohast ja müügikanalist, soodustades teadlikult elektrooniliste teenuste kasutamist.

Tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit esines 19. veebruari Kanal 2 "Uutes uudistes" seisukohaga, et ID-pileti eest R-Kioskites, postkontorites ja Selverites võetav 6-kroonine teenustasu on vastuolus Rahaseaduse § 4 ja tarbijakaitseseaduse § 7 preambulaga.

Rahaseaduse § 4 sätestab, et juriidilised isikud peavad võtma vastu kehtivaid münte kuni 20 krooni ulatuses, pangatähti aga piiranguta. "Rahaseaduse § 4-st ei tulene kuidagi teenustasu vastuolu seadustega," kommenteeris AS Sertifitseerimiskeskuse juhataja Ain Järv. "Avalikus sektoris on tavapärane, et erinevate tasude, riigilõivude, maksude ja muude teenuste puhul on seadusandluses määratud vaid baassumma, kuid tehingukulud jäävad iga osapoole enda kanda. Näiteks Riigilõivuseaduse kohaselt on riigiasutused kohustatud sularaha piiranguteta vastu võtma vaid kuni 100 krooni ulatuses – sellest suuremad riigilõivud tuleb tasuda ülekandega, mille kulu igaüks ise maksab. Sama kehtib ka ID-pileti eest tasu kogumise kohta, mis on samuti avaliku sektori teenus."

Tarbijakaitseseaduse § 7 preambula kohaselt peab teenuse osutaja järgmina üldisi kaubandustegevuse häid kombeid ja tavasid. "Avalikus sektoris on hea tava, et hinnakujundus ja teenustasud peavad olema läbipaistvad," kinnitas Järv. "Kui tuuakse paralleele piimamüügiga, millele teenustasu ei lisandu, siis juhime tähelepanu sellele, et täpselt sama piimapakk on erinevates kaubanduskettides müügil erineva hinnaga, kuhu on sisse arvestatud kaupluste lõikes erinevad müügikulud."

"Teenustasude selgelt välja toomise eesmärk on muuta teenuse hinnastamine tarbijale läbipaistvaks," selgitas Järv. "Sularaha käsitlemine on kallis tegevus ja sellel teenusel on selge hind, mis mobiiltelefoni või Internetikasutajate puhul ära jääb. Praeguse teenustasude struktuuri puhul valib igaüks endale ise kõige sobivama piletihinna."

Lisainfo:

Jaanus Kase
AS Sertifitseerimiskeskus, kommunikatsioonijuht
Tel. 610 1880, 507 9276
E-post: jaanus.kase[A]sk.ee