Prindi

Kehtivuskinnituse teenus

Mis see on?

Sertifitseerimiskeskuse kehtivuskinnituse teenus lisab digitaalallkirjadele õigusjõu. Teenuse käigus lisatakse digitaalallkirjale automaatselt elektrooniline märge, mis määratleb ära allkirja andmise aja ja näitab, et allkirja andmiseks kasutatud sertifikaat sel hetkel kehtis. Kui allkirja andmise aeg pole digitaalallkirja seaduse nõuetele vastaval viisil ära näidatud, on digitaalallkiri kehtetu.

Kehtivuskinnituse teenust kasutatakse ka sertifikaadi kehtivuse reaalajas kontrollimiseks, mis kindlustab turvalise elektroonilise isikutuvastuse.

Kehtivuskinnitusteenus sobib avalikele e-teenustele, mida saab kasutada ID-kaardi, Mobiil-ID või digitempliga või kus saab anda digitaalset allkirja. Väljastatud sertifikaadi kehtivuskinnitusi säilitatakse turvalises andmebaasis, mis võimaldab neid vajadusel tõestamiseks kontrollida.
 

Äriline kasu

Arvuta, millised on Sinu ettevõtte lepingute allkirjastamise kulud!
Digiallkirja tasuvuskalkulaatori leiad siit.
Elektrooniline isikutuvastus ID-kaardiga on mitmes mõttes parem ja turvalisem kui kasutajanime ja parooliga. ID-kaardiga autentimisel saab olla kindel, et kaardilt saadakse õigeid andmeid ja kaart on õige isiku käes –nii väheneb teenusepakkuja risk, et kasutajad esitavad valeandmeid. Samuti on võimalik kõigil teenusepakkujatel oma teenuseid otse ja turvaliselt pakkuda kõikidele ID-kaardi omanikele ilma eelneva registreerimiseta. Ka kasutajatel on mugav, sest nad ei pea enam meeles pidama erinevaid kasutajanimesid ega paroole – kõikide teenuste puhul on kehtib sama kaart ja PIN-kood.

Digitaalallkirja kasutamine on mugav ja kiire, sest võimaldab elektrooniliselt ja paberi-vabalt teha toiminguid, milleks varem pidi kasutama käsitsi paberile antud allkirja. Digitaalallkiri on ka väga turvaline, sest seda ei saa võltsida ja seeläbi on tagatud selle õigsus. Vaata ka digitaalallkirja tutvustavat videot.

Digitaalallkirja seaduse kohaselt kehtivad ainult need allkirjad, millel on allkirja andmise hetkel kehtiv sertifikaat. Kehtivusteenuse abil saab digitaalallkirja kehtivust kontrollida kiirelt ja mugavalt. Digitaalallkirja õigsuse päringu saab teha ka pärast sertifikaadi kehtivusaja lõppu või selle tühistamist.
 

Kuidas kehtivuskinnitus töötab?

Teenus põhineb OCSP-protokollil (Online Certificate Status Protocol), mis on kirjeldatud Interneti standardis RFC 2560. OCSP kujutab endast lihtsat klient-server süsteemi, kus OCSP-klient saadab OCSP-responderile (serverile) päringu sertifikaadi kohta ning responder annab selle sertifikaadi kohta kinnituse, mis sisaldab sertifikaadi kehtivust, mitte kehtivust ja kinnituse andmise aega. Responderi poolt antud vastus on digitaalselt signeeritud.

OCSP responderi vastuseid sertifikaadi kohta on kolm:

  • Sertifikaat kehtib.
  • Sertifikaat ei kehti.
  • Informatsioon küsitava sertifikaadi kohta puudub.

OCSP positiivne vastus tähendab, et sertifikaat on välja antud ning oli kinnituse väljastamise hetkel kehtiv.

Kehtivuskinnituse teenus toimib järgmiselt:

  1. Allkirjastatavast dokumendist moodustatakse sõnumilühend ehk räsi.
  2. Kasutaja allkirjastab ID-kaardiga dokumendi.
  3. Infosüsteem saadab dokumendist loodud sõnumilühendi ja kasutaja sertifikaadi SK serverisse.
  4. SK server kontrollib kasutaja sertifikaadi kehtivust. Kui sertifikaat kehtib, väljastatakse kehtivuskinnitus. Kui sertifikaat ei kehti, kuvatakse kasutajale veateade. Juhul, kui informatsioon sertifikaadi kohta puudub, edastatakse ka sellekohane teade.
  5. SK server salvestab väljastatud kehtivuskinnituse oma andmebaasi, kust on võimalik seda hiljem kontrollida. Kehtivuskinnituses olev dokumendi sõnumilühend ei sisalda infot allkirjastatud dokumendi sisu kohta.

Kehtivuskinnituseteenusele on ligipääs piiratud. Ligipääs tagatakse kliendilepingus fikseeritud IP-aadressile. Teenusele on lubatud ligipääs ka juurdepääsutõendi alusel. Kehtivuskinnituse teenuse kasutajatel on tasuta ligipääs ka DigiDocService veebiteenusele.

Kui palju kehtivuskinnituse teenus maksab?

Lepingu sõlmimisel pakume teenust alustuseks tasuta:

  • Kontoripaketi valikul on teenus tasuta esimese kuu lõpuni
  • Minipaketi valikul pakume teenust tasuta esimesed 3 kuud
  • Alates standardpaketist pakume teenust esimesed 6 kuud tasuta

Täpsem ülevaade hindadest: Hinnakiri

Teenuslepingu üldtingimustega saad tutvuda siin.

Tehniline lisainfo

Kontakt

Küsi lisainfot või pakkumist

Andres Kuut,
ärikliendi müügijuht
e-post: andres.kuut[A]sk.ee
telefon: 610 1892

Vaata lisaks