Prindi

Klienditeeninduspunktid

Meie klienditeeninduspunktid:

SK klienditeeninduspunktides on teil võimalik sooritada järgmisi toiminguid:

  • ID-kaardi sertifikaatide kehtivuse kontroll ja uuendamine, peatamine, tühistamine ja aktiveerimine.
  • Uue PIN-ümbriku saamine (PPA-s tasuta, SEB-s ja Swedbankis tasuline). 

1.01.2007 ja hiljem taotletud isikutunnistuse (ID-kaardi) ning sellele kantud sertifikaatide kehtivusaeg on 5 aastat. Kuna nii kaardi kui ka sellele kantud sertifikaatide kehtivusaeg on sama, siis puudub vajadus sertifikaatide uuendamiseks.

Enne 1.01.2007 taotletud isikutunnistuse kehtivusaeg on kümme aastat ning sertifikaatide kehtivusaeg kolm aastat. Seega tuleb kaardi elektroonilisi funktsioone võimaldavaid sertifikaate iga kolme aasta tagant uuendada.

NB! Tasuta saavad sertifikaate uuendada need ID-kaardi omanikud, kelle sertifikaatide kehtivusaja lõpuni on vähem kui 105 päeva või kui need on juba aegunud, samuti need, kelle sertifikaadid ei ole peatatud ega tühistatud.

Politsei- ja Piirivalveameti kodakondsus- ja migratsioonibüroode teenindustes toimub ainult sertifikaatide tasuta uuendus. 
Pangakontorites on võimalik sertifikaate uuendada nii tasuta kui ka tasu eest.

Lihtsaim viis oma ID-kaardi sertifikaatide peatamiseks on helistada ID-kaardi abiliinile 1777 või numbril (+ 372) 677 3377.

Pärast 2007. a. 15. jaanuari taotletud ID-kaartide väljastamine toimub ainult Politsei- ja Piirivalveameti kodakondsus-ja migratsioonibüroode teenindustes.

Mobiil-ID klienditeeninduspunktid on järgmised: